Passaport sociocultural
Passaport sociocultural
Destinataris: estudiants de grau i postgrau
Activitats: un mínim de 6 durant els estudis de grau i/o postgrau
Nombre ECTS: un mínim de 0,5 i un màxim de 2 ECTS
Inscripció: emplenau el formulari
Recordau que heu de verificar que el registre s'ha realitzat correctament confirmant el vostre número d'alta al passaport sociocultural.
Atenció! El passaport sociocultural no es genera automàticament. Si voleu assistir a una activitat inclosa entre les que computen per als crèdits ECTS, heu d'haver demanat el passaport almenys dos dies abans.
Universitat de les Illes Balears
A proposta del Vicerectorat de Projecció Social i Cultural, el passaport cultural, que va començar el curs 2021-22, per indicació del Vicerectorat de Projecció Cultural i Universitat Oberta, ha passat a ser el passaport sociocultural.
El projecte ha experimentat un creixement progressiu: ha incorporat una selecció d’activitats organitzades per diferents serveis, oficines, facultats, departaments, seus territorials i diverses entitats i institucions col·laboradores, com ara l’Arxiu Històric d’Eivissa i Formentera (AHEiF), les biblioteques municipals (BME), l’Institut Menorquí d’Estudis i l’Ateneu de Maó, entre d’altres. Per aquest motiu s'ha ampliat l’abast d’aquest programa per promoure l’ús entre un col·lectiu ampli d’estudiants que ja participen en iniciatives coordinades pel Vicerectorat (Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible, Servei de Prevenció…) com ara les activitats esportives i altres accions de caràcter comunitari o qualsevol activitat organitzada per altres òrgans o serveis.
Així, el passaport sociocultural esdevé una eina de reconeixement acadèmic de la participació en activitats socials i culturals generades per la universitat i per les entitats i institucions adherides, que contribueix al desenvolupament integral dels estudiants mitjançant la integració de la cultura, l'esport i la implicació social en l’itinerari formatiu universitari.
Normativa de funcionament
1. Usuaris del passaport sociocultural
El passaport sociocultural va adreçat als estudiants de grau i postgrau. Per gaudir dels avantatges que implica, els usuaris s’hauran d’inscriure a la web del Servei d’Activitats Culturals (d'ara endavant, SAC), que els emetrà un passaport sociocultural amb un codi QR, que serà l’eina per validar i registrar l’assistència a cada activitat.
2. Beneficis del passaport sociocultural
2.1. Reconeixement de crèdits en els estudis de grau i postgrau. Es farà sempre d'acord amb les normes que estableix la Universitat de les Illes Balears per a aquest tipus de reconeixements. D’aquesta opció, només se’n poden beneficiar els alumnes que tenguin matrícula vigent a la UIB.
2.1.1. Amb el passaport sociocultural es podran obtenir des de 0,5 ECTS fins a un màxim de 2, segons el nombre d'activitats acomplertes al llarg dels estudis de grau o postgrau.
El nombre mínim d'ECTS que atorga el passaport sociocultural és de 0,5. Per aconseguir-lo, caldrà que els alumnes acreditin que han assistit a un mínim de sis activitats reconegudes.
A partir d'aquest mig crèdit inicial, els interessats podran aconseguir-ne més, segons el nombre d'activitats reconegudes que acreditin, d'acord amb la taula que figura a continuació:
Nombre d'activitats | Entre 6 i 11 activitats | Entre 12 i 17 activitats | Entre 18 i 23 activitats | A partir de 24 activitats |
Reconeixement en ECTS | 0,5 ECTS | 1 ECTS | 1.5 ECTS | 2 ECTS |
2.1.2. Les activitats computables per al passaport sociocultural es podran acumular al llarg dels estudis de grau o de postgrau, mentre duri l'estada dels alumnes a la UIB. Quan ho sol·licitin, se'ls expedirà un certificat perquè se'ls reconegui l'equivalent en crèdits ECTS del total de les activitats acumulades fins al moment de la sol·licitud.
3. Activitats que el passaport sociocultural reconeix amb crèdits
3.1. Les activitats reconegudes amb crèdits a través del passaport sociocultural (presencials o en línia) hauran de complir dos requisits imprescindibles:
3.1.1. Activitat social o cultural, no regulada acadèmicament.
3.1.2. Activitat de curta durada que no tengui reconeixement d’ECTS.
3.2. Complerts els requisits anteriors, les activitats puntuables per al passaport són conferències, concursos, exposicions, tallers, jornades, concerts, representacions teatrals, activitats esportives i qualsevol altra activitat social o cultural anàloga.
3.3. Les activitats que tenguin reconeixement de crèdits computables al passaport sociocultural es publicaran a la web del SAC i a la de cada entitat adherida.
3.4. Totes les activitats es reconeixeran amb 1 punt, excepte aquelles la durada i la càrrega de les quals recomanin atorgar-los-en més.
4. Utilització del passaport sociocultural
4.1. Per obtenir el passaport sociocultural els interessats s’hauran de registrar al SAC. L’alta del passaport sociocultural és personal i intransferible, i té validesa fins que els alumnes acabin els estudis de grau o postgrau.
4.2. Els usuaris del passaport es comprometen a fer-lo servir d'acord amb les normes establertes. Si no ho fessin, perdrien els seus drets.
5. Compromís del SAC
5.1. El SAC es compromet a fer difusió pels canals que té a l’abast (pàgina web, xarxes socials i canals d'informació) de les activitats proposades.
5.2. El SAC es compromet a dur el còmput de les activitats a les quals han assistit els estudiants que tenen el passaport sociocultural.
5.3. La realització de la proposta no comportarà cap vincle econòmic, laboral ni responsabilitat de la UIB amb els organitzadors de les activitats.
5.4. La proposta de difusió haurà de ser compatible amb les finalitats de la UIB en general i d'acord amb els objectius que estableixi la programació del SAC.
6. Compromís d’altres departaments, serveis, instituts universitaris i entitats o institucions adherides
Els organitzadors de les activitats que es vulguin acollir al passaport sociocultural hauran de complir els requisits següents:
6.1. Demanar al SAC que l’activitat quedi registrada a la web del passaport sociocultural on hauran d’indicar: títol de l’activitat, el nom de l’organitzador, de la persona responsable i l’enllaç a la web on estigui publicada l’activitat.
6.2. La web o informació que es publiqui haurà d’incloure el text següent: «Activitat reconeguda per al passaport sociocultural de la UIB».
6.3. Aportar la informació necessària per poder difondre l'activitat adequadament i, si escau, enviar l’enllaç de la informació.
6.4. Acreditar als estudiants amb passaport sociocultural l’assistència a aquestes activitats a través d’una aplicació al mòbil per registrar els QR de cada estudiant.
6.5. Desenvolupar l'activitat o activitats d'acord amb la proposta feta i notificar-ne els canvis, si n’hi ha.
6.6. El SAC remetrà a l’entitat adherida el protocol per registrar l’assistència a l’activitat per tal que els organitzadors es responsabilitzin del registre de les activitats pròpies.
Activitats reconegudes per al passaport sociocultural a Mallorca
2025-26
- A partir de setembre de 2025. Educine
- A partir del 12 de setembre de 2025. Cineclub universitari
- A partir del 26 de setembre de 2025. Cinema d'autor
- A partir del 26 de setembre de 2025. Seminaris virtuals del GRESIB
- Octubre de 2025. Majordocs (Mallorca Documentary Film Festival)
- A partir del 18 d'octubre de 2025. Què s'investiga a la UIB?
- A partir d'octubre de 2025. Concerts CUIB
- A partir de novembre de 2025. Lingüística i llengües
- A partir del 20 de desembre de 2025. Concerts OUIB
- 8th. English Short Story Contest. April 2026. You get three stamps in your cultural passport for this activity.
Activitats reconegudes per al passaport sociocultural a Eivissa
- A partir del 26 de setembre de 2025. Seminaris virtuals del GRESIB
- Cinefòrum Eivissa 2025-26
- A partir del 18 d'octubre de 2025. Què s'investiga a la UIB?
Activitats reconegudes per al passaport sociocultural a Menorca
- A partir del 26 de setembre de 2025. Seminaris virtuals del GRESIB
- UIMIR
- A partir del 18 d'octubre de 2025. Què s'investiga a la UIB?