Guia coordinadors
Guia per a la coordinació de cursos i activitats
1. Cursos i activitats
1.1. Alumnat (només per a cursos)
El perfil general de l’alumnat dels cursos és el d’estudiants universitaris, diplomats, llicenciats i professionals qualificats, però també persones a qui interessa el curs a títol personal.
El nombre mínim de persones matriculades per poder fer un curs és de quinze, mentre no s'indiqui el contrari.
1.2. Usos lingüístics
Els professors parlen en la llengua que hagin escollit, i en cap cas no està previst el servei de traducció simultània. La promoció de les activitats es fa en llengua catalana, i s’hi fa constar si s’utilitzarà una altra llengua en les exposicions.
1.3. Assistència i acreditació acadèmica (només per a cursos)
La UIB considera que l’assistència a un 80 per cent de les classes és el mínim necessari per obtenir el certificat. En el cas de l'aprofitament, és necessari avaluar un treball o unes pràctiques, que addicionalment s'han de demanar a l’alumnat i que determina el professorat o responsable de l'activitat.
La superació dels cursos comporta l’obtenció de crèdits ECTS a la UIB o la consideració d'activitat computable. A més, els cursos també són susceptibles de reconeixement de la resta d’institucions que formen part de la xarxa d’universitats de l’Institut Joan Lluís Vives (Andorra, Catalunya, Catalunya Nord i el País Valencià). Els estudiants hauran de confirmar a la seva universitat el reconeixement dels crèdits dels cursos de la UIB.
Atenció! En el cas de sol·licitar hores de formació permanent del professorat, heu de tenir en compte els terminis.
Segons l'Ordre 4505/2017 de 6 de maig el nou calendari de presentació d'activitats (article 8) és:
- Activitats per al primer semestre de l'any acadèmic: heu de presentar-nos la informació abans de la darrera setmana de juny.
- Activitats del segons semestre de l'any acadèmic
: heu de presentar-nos la informació abans de vacances de Nadal.
1.4. Anul·lació d’un curs
La UIB es reserva la possibilitat de suspendre la realització d’un curs en els supòsits següents:
- Canvis significatius en el programa respecte de la proposta inicial del curs.
- Que no s’assoleixi el nombre mínim d’alumnes matriculats.
2. Professorat
2.1. Condicions econòmiques
Les hores es pagaran segons els preus que estipula el SAC, mentre no es donin unes condicions que puguin alterar aquest criteri.
Atenció! No podrem pagar cap factura o tiquet de manutenció: restaurants, cafeteries, etc.
La retribució es calcula d’acord amb la durada de la sessió, independentment del nombre de professors que hi participen.
2.2. Paperassa administrativa
Els professors que cobren nòmina de la UIB:
No han d'aportar dades particulars, només les personals a la institució (nom complet, DNI, departament i categoria).
Cobraran per nòmina.
La Gerència els aplicarà la retenció que els correspongui segons la seva nòmina.
Els que no pertanyen a la UIB: Preferentment han de presentar factura amb el concepte i la retribució que correspon.
Si no, han d’aportar les dades següents:
- Nom complet, tal com consta al DNI o passaport.
- Núm. del DNI, amb la lletra, o del passaport.
- Adreça fiscal, normalment és el domicili habitual.
- IBAN on consti la persona interessada. Els provinents de l’estranger han d’aportar l’IBAN i el codi BIC/SWIFT, indicant la sucursal bancària.
Si no han fet feina amb la UIB, han d’aportar una fotocòpia del DNI o passaport o presentar-los escanejats.
Cobraran per transferència bancària, per tant, és necessari un correu electrònic del titular amb les dades requerides i fotocòpia del DNI (o el DNI escanejat).
Les retencions s'apliquen d’acord amb les instruccions de la Gerència.
Important: Quan no s’aporta la documentació completa, el Servei de Comptabilitat i Pressuposts ens retorna la documentació, i els tràmits de pagament es retarden molt.
2.3. Certificats
En el cas dels cursos, si un professor s'inscriu com a alumne en el curs en el qual fa classe, podrà obtenir un certificat com a alumne i un altre com a ponent si només imparteix fins a un màxim del 20 per cent de les hores del curs o activitat i assisteix a un 80 per cent de les classes. En cas que vulgui certificat d'aprofitament, haurà de fer la prova que s'encomana a la resta d'alumnes (treball, entrevista, etc.).
Per als altres casos, si un ponent o professor vol certificat d'haver impartit docència, conferència, etc, l'ha de sol·licitar, prefererentment, per seu electrònica.
2.4. Viatges i allotjament
Informació a Aina Dols Salas:
Telèfon: 971 17 24 80
correu electrònic: sac@uib.cat
A continuació es detallen les principals condicions de viatge i allotjament per al professorat que hagi de desplaçar-se per tal de poder intervenir en una activitat:
- Per iniciar qualsevol tràmit de viatge és imprescindible tenir el nom complet, el DNI o passaport, una adreça electrònica i un telèfon.
- A causa del trànsit aeri del període estiuenc, és molt important saber amb molta antelació les dates i els horaris de viatge preferents del ponent. També és important no fer moltes modificacions perquè dificulta el control de tots els desplaçaments i encareix els bitllets d’avió.
- Els professors que provenen de fora de Mallorca han de concentrar les classes o l'activitat en un dia o bé dos dies consecutius, no podrem acceptar activitats en què un professor extern imparteixi docència en dies separats durant la setmana (per exemple, un dilluns i un dimecres).
- Els viatges d’anada i de tornada han de tenir el mateix punt d’origen i de destinació. S’entén que el punt d’origen és el del domicili habitual. Només pot haver-hi excepcions si el cost resultant del bitllet és igual o menor.
Es pagarà el trajecte de lloc d'origen fins a destinació que resulti més econòmic (exemple: Lleida-Barcelona-Palma es pagarà o bé tren o bé quilometratge fins a l'aeroport de Barcelona). La UIB no ens permet pagar taxis.
- La UIB no pagarà cap despesa que no estigui establerta als punts anteriors.
- IMPORTANTÍSSIM! Els ponents han d'enviar la còpia de la targeta obtinguda en línia del bitllet d'avió, o bé retornar els resguards originals dels bitllets o targetes d’embarcament.
2.5. Sortides amb autobús
S’ha de contractar una assegurança per a tots els passatgers de l’autocar (professorat, alumnat, etc.). La tramitació de l’assegurança ens obliga a donar les dades amb una setmana d’anticipació. Hem d’aportar el nom i el DNI de tots els inscrits i acompanyants.
2.6. Material de suport docent
El coordinador s’ha d’encarregar de demanar als seus ponents el material de suport docent de les sessions que realitzaran els professors del curs o activitat, i també ha d’especificar el material informàtic (aula de videoconferència, videoprojector, vídeo, DVD, TV, ordinador, etc.) que es necessitarà a les sessions de la seva activitat.
2.7. Interacció amb el professorat
El coordinador ha de lliurar al Servei d'Activitats Culturals les següents dades de cada professor participant:
- Dades personals
- Dades fiscals
- Dades de viatge (si escau)
3. Coordinadors
El coordinador ha d'impartir necessàriament algunes hores de docència en el curs o activitat.
3.1. Condicions econòmiques: segons els preus estipulats a cada curs acadèmic. Consultau a sac@uib.cat.
3.2. Funcions del coordinador
3.2.1. Abans de començar l'activitat
- En el cas de sol·licitar hores de formació permanent del professorat, heu de tenir en compte els terminis (vegeu 1.3.)
- Controlar que s’hagin recollit degudament totes les dades necessàries del professorat al seu càrrec, també les dades de contacte que permetran mantenir-hi una interacció directa i fluida. Igualment, a través d’aquestes dades el coordinador ha de fer saber a la secretaria dels cursos la llengua d’intervenció de cada ponent i la informació necessària per començar a gestionar els viatges. És necessari que s’emplenin totes les dades sol·licitades per tal d’agilitar la interacció posterior amb el professorat.
- Facilitar al SAC tota la informació necessària per tramitar les retribucions pertinents, preveure amb suficient antelació el material de suport docent i gestionar el viatge i l’allotjament.
- Comprometre's a ajudar en la recerca del públic interessat en l'activitat.
- Ajudar a la difusió entre els col·legues, departaments, col·lectius o societats interessats.
3.2.2. Durant l'activitat
En relació amb l’alumnat
- El primer dia, el coordinador exposarà als participants els objectius i criteris de funcionament i d’avaluació, i en acabar-lo en farà una memòria que ha de lliurar al Servei d'Activitats Culturals.
- En el moment de començar el curs o activitat, ha d’informar l’alumnat que per acreditar i obtenir el certificat corresponent és imprescindible que signi el full de control d’assistència d'entrada i de sortida.
- En el cas dels cursos, el primer dia de classe ha d’informar, si escau, dels requisits d’aprofitament que eventualment vulgui establir (per a crèdits ECTS és imprescindible).
- Ha de vetllar perquè al llarg del darrer dia de l'activitat l’alumnat empleni l’Enquesta d’opinió. El temps estimat per emplenar-la és de cinc minuts.
En relació amb el professorat:
- Informar per correu electrònic a sac@uib.cat de qualsevol canvi en el programa que s’hagi produït a darrera hora.
- Per qualsevol dubte o aclariment, el professorat s’ha d’adreçar a sac@uib.cat.
El coordinador ha de vetllar pel bon funcionament global del curs o activitat i ser localitzable pel personal dels serveis administratius mentre dura l'activitat.
En el cas dels cursos, el moment de finalitzar, el coordinador rebrà dels serveis administratius l’acta d’avaluació del curs, que s’ha d’emplenar i signar i s’ha de lliurar al SAC juntament amb la memòria.
4. Altra informació
4.1. Matrícula
Els cursos estan oberts al públic en general. S'establiran dos preus de matrícula:
- Preu reduït per:
- Alumnes UIB (inclosos els de títols propis), PDI i PAS, personal d’investigació dels instituts de recerca adscrits a la Universitat i Alumni UIB.
- Estudiants: matriculats en titulacions oficials universitàries en altres universitats, estudiants de secundària i FP. Han de presentar còpia de la matrícula de l'any en curs. Els estudiants matriculats en universitats estrangeres han d'enviar la documentació en català, castellà o anglès per verificar que estan matriculats.
- Desocupats de l’Estat espanyol. Han de presentar certificat que estan a l'atur un mes abans que comenci el curs.
- Jubilats: han de presentar una còpia del certificat o resolució de l’INSS de la condició de jubilats o una còpia de la pàgina de la llibreta on consti el darrer pagament de l’INSS.
- Família Nombrosa
Un altra per a la resta d’inscrits.