Diàlegs per a un Abisme

diàlegsCicle de converses en el marc de la programació del Torneig de Dramatúrgia/Festival de la Paraula, en col·laboració amb la Universitat de les Illes Balears.

Espai El Tub. C/ de l’Institut Balear, 2. Plaça del Tub, Palma. Per reservar localitats, clicau a l'enllaç.

El títol Diàlegs per a un Abisme fa referència al tema central del cicle, que aquesta temporada serà la dificultat per al diàleg, per a la comunicació, que planteja la societat actual, en què el renou constant ens ha limitat la capacitat d’escoltar. Vivim el moment de la incertesa, de la intoxicació per excés. Sentim, al mateix temps, la sentència constant de qui no dubta, el no reconeixement de l’altre en la diferència, la negació de la vulnerabilitat. Com és possible construir en aquest context? És possible la comunicació en l’era de la unidireccionalitat? Oferim el teatre com a espai d’intercanvi, de confrontació de la paraula i de descobriment. Un espai per al diàleg que ens salvarà de l’abisme.

Dijous, 23 de setembre, 19.30 hores

Presentació de la programació del Festival de la Paraula 2021-22

I després...

«Diàleg i abismes: llibertat d’expressió, pensament únic i cancel·lació cultural»

Manuel Forcano, poeta i traductor, doctor en Filologia Semítica per la Universitat de Barcelona, i Antoni Llabrés, doctor i professor de Dret Penal de la Universitat de les Illes Balears.

Moderadora: Marisa Goñi, periodista, directora del Diario de Mallorca.

27 d’octubre de 2021, 20 h

«La construcció de les identitats individuals i col·lectives en l’era digital»

Pedro Macías Rodríguez, periodista i doctor en Cognició i Evolució Humana i Mercè López, cap del Departament d’Acció Digital (Projectes d’Innovació Social Digital i STEAM), de la Fundació Pere Tarrés.

Moderadora: Mar Pla, psicòloga i dramaturga

17 de febrer de 2022, a les 20 hores

«El abismo de la desigualdad»

A càrrec de César Rendueles, filòsof i sociòleg, investigador a l'Institut de Filosofia del CSIC.

Presentació: Joaquín Valdivielso, professor titular de Filosofia Moral de la UIB

Reserva d'entrades

10 de març de 2022, 20 h

«El teatre i la dramatúrgia com a constructors socials»

Amb Llàtzer Garcia, autor resident de la Sala Beckett 2021-22, Agnès Llobet i Toni Lluís Reyes, autors residents del Centre de Creació de Dramatúrgia Espai el Tub 2021-22, i Aina Tur, dramaturga i responsable de programació de la Sala Beckett i membre del Consejo Asesor del Centro Dramático Nacional.

Moderador: Rafel Gallego, periodista i dramaturg

ESPECTACLE RELACIONAT: La tríada, de Joan Yago, Marta Barceló i Llàtzer Garcia (estrena 11 i 13 de març a l'Espai el Tub)

INSCRIPCIONS

Trobareu tota la informació a l’enllaç VIII Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears / Festival de la Paraula

7 d’abril de 2022, 20 h

«El nou pensament de les ciutats»

Maria Rodó-Zárate, professora Serra Húnter a la Universitat de Barcelona, i Magdalena Jaume, doctora en Belles Arts i professora del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques, Universitat de les Illes Balears.

Moderadora: Cristina Llorente, arquitecta i fundadora d’Arquitectives.

Activitat gratuïta. Reservau les entrades en aquest enllaç.