Jaffa, the Orange's Clockwork
Eyal Sivan, 2010 (89') +info del cicle Cinema d'autor
Eyal Sivan, director
«Palestina, herida abierta» a càrrec de Teresa Aranguren Amézola
FITXA TÈCNICA
Títol original: Jaffa, the Orange's Clockwork
Any: 2010
Durada: 89 minuts
País: Bèlgica
Direcció: Eyal Sivan
Guió: Eyal Sivan
Fotografia: Vincent Fooy, Rémi Lainé, Shapir Sarusi, David Zerif
Companyies: Coproducció Bèlgica-França-Alemanya-Israel; Ànima Films, France 5, Lluna Blue Film, RTBF (Télévision Belge), Trabelsi Productions, Westdeutscher Rundfunk (WDR)
Gènere: documental
Repartiment
Documental, intervencions de: Dudik Shalit, Abu Kaod Mohamd, Haim Gouri Ismail, Sami Abou Shahadeh, Mahmud Yazbak, Elias Sanbar, Gidon Makoff
Sinopsi
No és que Eyal Sivan s'hagi convertit en un pintor impressionista tardà obsessionat amb les taronges, sinó que les seves taronges són les de Jaffa. Aquest fet resulta un punt de partida extraordinari per parlar de la relació entre israelians i palestins.
Un cop més, Sivan demostra el seu mestratge, no només a l'hora de treballar amb els materials del passat —com en The Specialist i Pour l'amour du peuple—, sinó per discutir-lo, anant i venint per la història, des de la fundació de l'Estat d'Israel fins avui.
Ho fa a través de plans discursius i estètics múltiples i amb una insòlita gamma de símbols mitològics i tecnològics. Així, és difícil mesurar l'abast artístic i polític de Jaffa, the Orange's Clockwork, ja que funciona en diversos nivells, ja sigui com una genealogia de la imatge i la representació —a través de pintures, pel·lícules casolanes, propagandes, testimoniatges— o com una crònica de la contemporaneïtat. Més que una pel·lícula, és una experiència indefugible. (extret de Bafici.gov.ar) (FILMAFFINITY)