Jaffa, the Orange's Clockwork

Eyal Sivan, 2010 (89')                                          +info del cicle Cinema d'autor

Lloc
Estudi General Lul·lià. Carrer de Sant Roc, 4, 07001 Palma
Data
15 de desembre de 2023
Horari
19 hores
Entrada
En cas que vulgueu assistir a aquesta sessió, reservau plaça a <sac@uib.cat>
Preu
de franc
Presentació

Eyal Sivan, director

«Palestina, herida abierta» a càrrec de Teresa Aranguren Amézola 

FITXA TÈCNICA

Títol original: Jaffa, the Orange's Clockwork

Any: 2010
Durada: 89 minuts
País: Bèlgica

Direcció: Eyal Sivan
Guió: Eyal Sivan

Fotografia: Vincent Fooy, Rémi Lainé, Shapir Sarusi, David Zerif
Companyies: Coproducció Bèlgica-França-Alemanya-Israel; Ànima Films, France 5, Lluna Blue Film, RTBF (Télévision Belge), Trabelsi Productions, Westdeutscher Rundfunk (WDR)
Gènere: documental


Repartiment

Documental, intervencions de: Dudik Shalit, Abu Kaod Mohamd, Haim Gouri Ismail, Sami Abou Shahadeh, Mahmud Yazbak, Elias Sanbar, Gidon Makoff

Sinopsi

No és que Eyal Sivan s'hagi convertit en un pintor impressionista tardà obsessionat amb les taronges, sinó que les seves taronges són les de Jaffa. Aquest fet resulta un punt de partida extraordinari per parlar de la relació entre israelians i palestins. 

Un cop més, Sivan demostra el seu mestratge, no només a l'hora de treballar amb els materials del passat —com en The Specialist i Pour l'amour du peuple—, sinó per discutir-lo, anant i venint per la història, des de la fundació de l'Estat d'Israel fins avui. 

Ho fa a través de plans discursius i estètics múltiples i amb una insòlita gamma de símbols mitològics i tecnològics. Així, és difícil mesurar l'abast artístic i polític de Jaffa, the Orange's Clockwork, ja que funciona en diversos nivells, ja sigui com una genealogia de la imatge i la representació —a través de pintures, pel·lícules casolanes, propagandes, testimoniatges— o com una crònica de la contemporaneïtat. Més que una pel·lícula, és una experiència indefugible. (extret de Bafici.gov.ar) (FILMAFFINITY)