TRAVESSAR EL DISCURS
Anul·lat
O com transformar la mirada dels altres
-Estudiants que volen participar a la lliga de debat
-Persones interessades en el tema.
Programa Matrícula
Introducció i objectius
En aquest taller s’explorarà la unitat cos-respiració-pensament per aprendre, convèncer i emocionar l'audiència amb la nostra presència i les nostres paraules.
Us proposam un seguit de sessions de treball col·lectiu i d'altres de treball individualitzat, per tal d'adquirir o millorar les vostres eines per parlar en públic amb encert comunicatiu.
Professora
Agnès Llobet Deià, llicenciada en Interpretació per l'Institut del Teatre de Barcelona, ha rebut cursos i seminaris de la mà de Kristian Lupa, Anatoli Vasiliev o Lene Bëyer, entre d'altres. Ha treballat a funcions teatrals com La senyoreta Júlia, d'August Strindberg; La Malcontenta, de Sebastià Alzamora, o Amfitrió 38, de Jean Giraudoux, sota la direcció de Josep Martret, Joan Carles Bellviure o Emilià Carilla, per esmentar-ne només alguns exemples. Ha participat en nombrosos projectes audiovisuals, ha escrit textos teatrals com Una magdalena no és un cupcake, ni tan sols serà mai una magdalena o Arribar a Orió, i obres poètiques com Turista Zero, El desig d'Alcmena, La Cleda, L'incendi de les papallones, La dona de Poe o Podríem (Premi poesia Rei a Jaume, 2010).
Ens enfrontarem al fet de parlar en públic i transitarem el discurs, sense por al bloqueig ni rigidesa. I tot, mitjançant un conjunt de tècniques específiques teatrals i de comunicació interpersonal.
Calendari
Sessions col·lectives (3 hores cada una)
- 2 d'octubre
- 4 d'octubre
- 6 d'octubre
- 9 d'octubre
- 11 d'octubre
- 13 d'octubre
- 21 d'octubre de les 9.30 a les 12.30, sessió de cloenda (discurs davant el públic).
Del 16 al 19 d'octubre. Sessions individuals: sessions individuals, d'una hora de durada cada una (es planificarà amb els alumnes en començar el curs).
Programa
1. Presència
1. Presència
1.1 Por al bloqueig i a la rigidesa.
1.2 Radiació, projecció i emoció.
1.3 Comportaments corporals que m’allunyen de la finalitat de la meva participació.
2. Escolta i treball en reacció
Cal que no oblidem mai que parlam a ALGÚ, que volem commoure ALGÚ, que contestam el nostre adversari per transformar allò que pensa ALGÚ altre.
3. Discurs
Parlar en públic requereix tot un entrenament que implica el cos, la respiració i el pensament. Cada discurs, en si mateix, posseeix una identitat pròpia.
3.1 Respiració i veu.
3.2 El discurs escrit.
3.3 La creació de discurs.
3.4 La direcció del discurs.
3.5 Intenció, to i emoció a través del discurs.
3.6 Progressió del discurs.
Metodologia
· El treball col•lectiu es dividirà en tres parts, en les quals es posarà la mirada en el treball sobre el propi cos, en l'emissió de la veu i en els elements propis del discurs per conduir-ho tot al pla oral.
· Observació, experimentació i anàlisi per assolir els objectius, a través de mecanismes i tècniques específiques teatrals i de comunicació interpersonal.
Avaluació
· L'avaluació tindrà en compte l'evolució holística de l'alumne, la participació i el risc que prengui; així com també l'assimilació dels conceptes expos