Lola Nieto

Poeta, professora i recitadora. Nada a Barcelona el 1985, escriu en llengua espanyola. Doctora en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. Fa feina com a professora de Llengua i Literatura en un institut de secundària. Editora de Kokoro Libros, on l’experimentació és un espai per teixir comunitat i reivindicar un altre món.

Ha publicat els poemaris Alambres (2014), Tuscumbia (2016) i Vozánica (2018). Els seus afluents i influències són nombrosos i destaquen Chantal Maillard, Emily Dickinson, Clarice Lispector i Chus Pato. Dos són els desafiaments de la seva poesia: per un cantó, la construcció d’un univers que pel seu cabal imaginatiu transgredeix la frontera il·lusòria entre el poètic i el narratiu i, per l’altre, la desarticulació de la gramàtica per l’emergència d’una gramàtica nova. Inventa paisatges extraterritorials, un món paral·lel en què el color s’ensuma i el lector es troba en un univers que es fa mot darrere mot, lluny de la paraula de cada dia, i crea una música enigmàtica i corprenedora. Amadora de fronteres entre paraula i tacte, llengua i balbuceig, temor i tremolor. Un llenguatge que batega amb sístoles i diàstoles, amb convulsions sobtades que copegen els límits del llenguatge.

Amb tots vosaltres, Lola Nieto!