Escoltar

Cultura Millenial

Cultura Millennial neix, com varen néixer les avantguardes d'entreguerres, amb el propòsit de posar-ho tot en dubte. Partint del relativisme postmodern i del dubte sistemàtic que assola les joves generacions d'avui, el projecte qüestiona, replanteja, torna a avaluar i posa en solfa tot allò que no sol qüestionar-se, replantejar-se, re-avaluar-se o posar-se en solfa. Com? Mitjançant un mètode senzill: Cultura Millennial caça els talents, s'albira a les ments, investiga sobre, recluta els que, aquells que, sempre que sigui de forma didàctica, puguin impartir una xerrada sobre tots els temes que a tots ens concerneixen, encara que hàgim oblidat que ens concerneixen. Des de Cultura Millennial pensam que no hi ha millor transmissió o més eficaç i instrumental ensenyament que el que clava una xerrada amena, intel·ligent i enginyosa.

Si pot ser, Cultura Millennial tendeix a la diversitat; l'acull, la interconnecta i fa de la interdisciplinarietat (d'arts, branques, sabers, ciències, parers) la seva moneda corrent. Tota opinió, biaix, cultura o disciplina és acollit hospitalàriament per aquesta plataforma. De la diversitat neix la cultura, però només aquells que són capaços de divulgar-la i incloure-la sistemàticament a l'estrada seran els que més fulgurin en el projecte. Amb tot això es pretén aconseguir i assolir la veritable saviesa: és a dir, els ensenyaments, aprenentatges i dades que algú capaç de transmetre'ls propala cap als qui estan ensopits o, per contra, desitjosos d'aprendre.

Es faran cinc xerrades, una al mes, entre els mesos de novembre i maig d’aquest curs acadèmic

Primera xerrada

Face ID i l’art desfiguratiu en el camuflatge contemporani

A càrrec de Maria Gelpí. Llicenciada en Dret per la UNED. Llicenciada en Ciències Religioses i Teologia Comparada per l’ISCREB, Ateneu Universitari Sant Pacià, Barcelona. Màster en Diàleg Interreligiós. Universitat Ramon Llull.

El divendres 29 de novembre de 2019 a les 19 hores a l'aula 28.

Edifici Sa Riera. C/ de Miquel dels Sants Oliver, 2. Palma.

Coordinació

Luis Baena Marcos, graduat en Dret (UIB), i Joan Guardiola Morillas, graduat en Llengua i Literatura Espanyoles (UIB).

Places limitades

Reservau la vostra plaça a: culturamillennial@gmail.com

Més informació a:

www.sac.uib.cat

Facebook: Cultura Millennial

Instagram: millennialcultura

Maria Gelpí Rodríguez

• Llicenciada en Dret per la UNED.
  • Llicenciada en Ciències Religioses i Teologia Comparada per l’ISCREB, Ateneu Universitari Sant Pacià, Barcelona.
  • Màster en Diàleg Interreligiós. Universitat Ramon Llull.

Actualment fa un treball de recerca sobre escatologia eslava i la seva relació amb les avantguardes russes a la Universitat Ramon Llull.
Estudis no conclosos al Conservatori de Terrassa: llenguatge musical, piano i cant.
Dedicació professional actual: docent de Filosofia i Història de l'Art a l’educació secundària.
Altres col·laboracions relacionades:

• Ressenyes per a catàlegs d'exposicions d'art.
  • Ponència a l’Annual Conference de la European Academy of Religions, Bolonya, 2018, sota el títol: «La iconoclàstia contemporània en l'abstracció i l’atonalisme: Kandinski i Schönberg».
  • Conferència al XXV Punt de Trobada de l’AMEE, 2018, en col·laboració amb Phonos - Universitat Pompeu Fabra, amb el suport de l'Institut Nacional de les Arts Escèniques, amb el títol: «L'electroacústica soviètica a l'empara de la tècnica».
  • Ponència a l’11è Simposi en Xarxa: De cos i experiment, 2019, amb el títol: «La dansa clàssica sànscrita i la seva relació amb el cinema de Bollywood».