Cultura Millennial

L'edat del plàstic

Cultura Millennial neix, com varen néixer les avantguardes d'entreguerres, amb el propòsit de posar-ho tot en dubte. Partint del relativisme postmodern i del dubte sistemàtic que assola les joves generacions d'avui, el projecte qüestiona, replanteja, torna a avaluar i posa en solfa tot allò que no sol qüestionar-se, replantejar-se, re-avaluar-se o posar-se en solfa. Com? Mitjançant un mètode senzill: Cultura Millennial caça els talents, s'albira a les ments, investiga sobre, recluta els que, aquells que, sempre que sigui de forma didàctica, puguin impartir una xerrada sobre tots els temes que a tots ens concerneixen, encara que hàgim oblidat que ens concerneixen. Des de Cultura Millennial pensam que no hi ha millor transmissió o més eficaç i instrumental ensenyament que el que clava una xerrada amena, intel·ligent i enginyosa.

Si pot ser, Cultura Millennial tendeix a la diversitat; l'acull, la interconnecta i fa de la interdisciplinarietat (d'arts, branques, sabers, ciències, parers) la seva moneda corrent. Tota opinió, biaix, cultura o disciplina és acollit hospitalàriament per aquesta plataforma. De la diversitat neix la cultura, però només aquells que són capaços de divulgar-la i incloure-la sistemàticament a l'estrada seran els que més fulgurin en el projecte. Amb tot això es pretén aconseguir i assolir la veritable saviesa: és a dir, els ensenyaments, aprenentatges i dades que algú capaç de transmetre'ls propala cap als qui estan ensopits o, per contra, desitjosos d'aprendre.

Es faran diverses conferències, fins al maig de 2020.

«Qué no hacer: por una educación reaccionaria»

A càrrec de José María Bellido Morillas, llicenciat en Filologia Hispànica i doctor europeu de Filosofia.

Llicenciat en Filologia hispànica per la Universitat de Granada i Doctor Europeu de Filosofia per la Universitat de Bolonya, com a becari del Real Col·legi d'Espanya. Pertany al grup Hermekate, al grup CIPOST de la Universitat Central de Venezuela.

Ha realitzat estudis de postgrau en diverses branques de l'Orientalística en les universitats de Granada, Salamanca, Heidelberg i Alcalà, ha estat investigador convidat en les de Londres, Belgrad i la Iliá Chavchavadze de Tiflis, i professor en la de Łódź. Actualment és investigador en el grup Hermekate de la Universitat de Granada i professor en l'IES La nostra Senyora del Cap d'Andújar, on coordina un projecte d'educació a través del cinema.

A part de diverses contribucions sobre literatura medieval, art, filosofia política i ètica, o la seva troballa de la redacció completa del primer viatge de Duarte Barbosa, poden llegir-se la seva introducció a la Filosofia comparada y la Literatura universal en el volum col·lectiu "Metodologías comparatistes y Literatura comparada" (Madrid, Dykinson, 2012)".

Data i horari

El divendres, 28 de febrer de 2020, a les 19 hores.

Aula 28 de l’edifici Sa Riera, C/ de Miquel dels Sants Oliver, 2 Palma

Coordinació

Luis Baena Marcos, graduat en Dret (UIB), i Joan Guardiola Morillas, graduat en Llengua i Literatura Espanyoles (UIB).

Places limitades

Reservau la vostra plaça a: culturamillennial@gmail.com

Més informació a:

www.sac.uib.cat

Facebook: Cultura Millennial

Instagram: millennialcultura

Primera xerrada

Face ID i l’art desfiguratiu en el camuflatge contemporani

Vegeu el vídeo de la conferència

A càrrec de Maria Gelpí. Llicenciada en Dret per la UNED. Llicenciada en Ciències Religioses i Teologia Comparada per l’ISCREB, Ateneu Universitari Sant Pacià, Barcelona. Màster en Diàleg Interreligiós. Universitat Ramon Llull.

El divendres 29 de novembre de 2019 a les 19 hores a l'aula 28.

Edifici Sa Riera. C/ de Miquel dels Sants Oliver, 2. Palma.

Maria Gelpí Rodríguez

• Llicenciada en Dret per la UNED.
  • Llicenciada en Ciències Religioses i Teologia Comparada per l’ISCREB, Ateneu Universitari Sant Pacià, Barcelona.
  • Màster en Diàleg Interreligiós. Universitat Ramon Llull.

Actualment fa un treball de recerca sobre escatologia eslava i la seva relació amb les avantguardes russes a la Universitat Ramon Llull.
Estudis no conclosos al Conservatori de Terrassa: llenguatge musical, piano i cant.
Dedicació professional actual: docent de Filosofia i Història de l'Art a l’educació secundària.
Altres col·laboracions relacionades:

• Ressenyes per a catàlegs d'exposicions d'art.
  • Ponència a l’Annual Conference de la European Academy of Religions, Bolonya, 2018, sota el títol: «La iconoclàstia contemporània en l'abstracció i l’atonalisme: Kandinski i Schönberg».
  • Conferència al XXV Punt de Trobada de l’AMEE, 2018, en col·laboració amb Phonos - Universitat Pompeu Fabra, amb el suport de l'Institut Nacional de les Arts Escèniques, amb el títol: «L'electroacústica soviètica a l'empara de la tècnica».
  • Ponència a l’11è Simposi en Xarxa: De cos i experiment, 2019, amb el títol: «La dansa clàssica sànscrita i la seva relació amb el cinema de Bollywood».