Escoltar

VI Lliga de Debat Universitari UIB

VI Lliga de Debat UIB

Guanyadors

Participaran a la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives d’Universitats, del 8 a l'11 d'abril de 2019 a la Universitat Abat Oliba CEU. El debat versarà sobre la següent qüestió: «S'hauria de legalitzar la gestació subrogada?»

PERSUASIUS

(Caterina Muntaner, Sebastià Salas, Pedro Gimeno i Joan Pomar)

Participaran a la XI Lliga de Debat Interuniversitari del G9. Els dies 3, 4 i 5 d'abril de 2019 a la Universitat d'Extremadura a Mérida. El tema del debat serà: «¿Debe implantarse en España la renta básica universal?»

LA RESISTENCIA  (Maria Antonia Creus, José Maria Mayol i Jaume Pascual)

Requisits per participar a la VI lliga de debat per a tots els estudiants de les Illes Balears

Alumnat dels estudis de grau o màster de la UIB fins a trenta anys.

És molt important que us inscriviu als cursos de formació que organitzarà la UIB a Mallorca, Menorca i Eivissa.

Dates i llocs

Del 19 al 22 de febrer de 2019. Edifici Sa Riera

Divendres 22 de febrer de 2019. Parlament de les Illes Balears. Final de la VI Lliga de Debat Universitari. Hora de convocatòria: per determinar. Per assistir a la final al Parlament cal reservar plaça a <sac@uib.cat>, indicant el nom complet i el DNI.

Els temes de les lligues respectives, Xarxa Vives i G9 són els mateixos que es debatran a la VI Lliga de Debat Universitari de la UIB.

Organització

Vicerectorat de Projecció Cultural, Universitat Oberta i Seus Universitàries. Servei d'Activitats Culturals

Participació

Vicerectorat d'Estudiants

Col·laboració

Consell de Mallorca,  Govern de les Illes Balears (Conselleria d'Educació i Universitat - Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior) Consell d'Eivissa.

Compensació per participar a la VI Lliga de Debat UIB

Crèdits ECTS sol·licitats:

• 1 crèdit ECTS per haver participat a la lliga que organitza la UIB.
  • 2 crèdits ECTS per haver guanyat la lliga de la UIB i, per tant, participar a les lligues de debat que organitzen el G9 i la Xarxa Vives.
  • 3 crèdits ECTS si es guanya una d’aquestes lligues.

Premis

1. Equip Xarxa Vives

Gratificació en metàl·lic: 500 euros

Viatge, estada, manutenció i participació, representant la UIB, a la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives d’Universitats. Del 8 a l'11 d'abril de 2019 a la Universitat Abat Oliba CEU. El debat versarà sobre la següent qüestió: «S'hauria de legalitzar la gestació subrogada?»

Reglament     Horaris de competició

2. Equip G9 d'Universitats

Gratificació en metàl·lic: 500 euros

Representar la UIB, a la XI Lliga de Debat Interuniversitari del G9. Els dies 3, 4 i 5 d'abril de 2019 a la Universitat d'Extremadura a Mérida. El tema del debat serà: «¿Debe implantarse en España la renta básica universal?»

Reglament G9

Enllaç d'emissió en directe de la Final de la XI Lliga de Debat G9 en streaming: https://www.asambleaex.es/acto-725
Títol "Final XI Liga de Debate Interuniversitario G-9, 5 de abril de 2019".

Una inversió de futur

La Universitat de les Illes Balears, després de cinc anys d'organitzar una lliga interna que conduirà els guanyadors a participar en altres lligues d'àmbit estatal, continua apostant per un entrenament en l'art de parlar en públic, per a un desenvolupament de les qualitats oratòries dels alumnes de la UIB, que els ajudaran a millorar les destreses comunicatives, les habilitats per conversar, les aptituds corporals davant el públic (en un debat polític, en una entrevista de feina, en una exposició oral a classe o davant un auditori, etc.). Treballar la comunicació és un aspecte transversal de la formació, siguin quins siguin els estudis als quals hi han optat els alumnes.

Parlar bé i expressar-se adequadament és molt important. I si en alguns casos és un do natural, en altres requereix un entrenament conscient per assolir el millor nivell de comunicació possible.

Reforç formatiu realitzat per a la VI Lliga de Debat

Espai de debat

La UIB posa a disposició dels grups participants i dels qui hi estigueu interessats, un espai a l’edifici Sa Riera on es puguin preparar els debats. El SAC distribuïrà l’espai en funció de la quantitat de grups presentats i determinarà un calendari d’ús de la sala.

Fes la reserva a <sac@uib.cat>

Inscripció a la Lliga de Debat

Termini d'inscripció a Mallorca: fins al divendres 11 de gener de 2019.

Termini d'inscripció a Menorca: fins al divendres 11 de gener de 2019.

Termini d'inscripció a Eivissa i Formentera: fins al divendres 11 de gener de 2019.