24 hores en la vida de... Bel Olid

Escriptora, traductora i professora de Traducció a la Universitat Autònoma de Barcelona, Bel Olid (Mataró, Maresme, 1977) manté una intensa activitat com a traductora al català i, en menor mesura, també al castellà, principalment d'obres de literatura infantil. Ha traduït de l'alemany, l'anglès, el francès, l'italià i el castellà. Paral·lelament també es dedica a la traducció audiovisual.

Com a autora es dóna a conèixer el 2010 gràcies al Premi Documenta per la novel·la Una terra solitària, i al Premi Rovelló d'assaig pel treball Les heroïnes contraataquen. Models literaris contra l'universal masculí a la literatura infantil i juvenil. Dos anys després guanya el premi Roc Boronat amb La mala reputació, un recull de narrativa breu que gaudeix d'una gran acceptació entre la crítica i el públic lector. L'any 2016 treu un nou recull de relats, Vents més salvatges, publica l'àlbum il·lustrat Gegantíssima i rep el premi Apel·les Mestres de literatura infantil amb l'obra Viure amb la Hilda (i els seus inconvenients). A Vides aturades (2017) relata el testimoni de persones que busquen refugi a Europa.

Col·labora en nombrosos mitjans culturals i a la premsa escrita, com ara al diari Ara, les revistes Caràcters i Tentacles o els webs culturals Núvol i Catorze, entre altres, i a la ràdio i la televisió.

Ha estat presidenta del Consell Europeu d'Associacions de Traductors Literaris (CEATL - Conseil Européen des Associations de Traducteurs Littéraires, 2013-2015), i des de març de 2015 és presidenta de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.

"En realitat, l'única cosa important que heu de saber de mi és que llegeixo. Llegeixo sempre, tot el que trobo, compulsivament. Els cartells si vaig pel carrer, les etiquetes del xampú si sóc a la dutxa, el diari de la senyora que tinc al costat si vaig amb metro. I llibres, és clar. Molts llibres."

27 de maig de 2017, a les 11 hores.

Places

Activitat gratuïta. Heu de fer la inscripció.

• D’11 a 14 hores. Conversa amb Bel Olid. Sala de juntes de l’edifici Sa Riera.
  • 14.30 hores. Dinar tertúlia al Restaurant Bri. El preu del menú s’abonarà directament al restaurant.

Totes les persones amants de la persona i l'obra de Bel Olid.

Inscripció

• Termini d'inscripció: fins al 25 de maig de 2017.
  • Formulari en línia.
  • Cal confirmar l'assistència al dinar mitjançant el correu sac@uib.cat